Zažeň chu´t na jídlo :-)

13. února 2009 v 15:43 | ŽaNetKa |  x Diety ,Triky atd
Nedávné výzkumy prokázaly, že u žen vyvolává chuť na sladké také hluk a stres. Při stresových situacích Muži takovou potřebu obvykle nemají. Lahodná sladká chuť v ústech nám sice na chvíli přinese úlevu, ale kila navíc přibývají. Jak tomu udělat přítrž?
ženy nejčastěji sáhnou po čokoládě či jiné sladkosti.

Zbraň č. 1 - správné stravování

Chuť na sladké je častější, pokud se nespravujeme správně. Jakmile poklesne hladina cukru v krvi, začne nás honit mlsná. Poklesu lze zabránit tak, že budeme jíst často a pravidelně a že zařadíme do jídelníčku potraviny s nízkým glykemickým indexem (celozrnné potraviny, zelenina, některé druhy ovoce). Hladinu krevního cukru kromě těchto potravin stabilizují také bílkoviny.

Zbraň č. 2 - náhrady za sladké

Sladkosti můžete nahradit sušeným ovocem, tyčinkami musli nebo nízkoenergetickými pochutinami (haribo bonbony nebo nápoje slazené aspartamem).

Zbraň č. 3 - sladké pryč z očí

Nenakupujte sladkosti do zásoby a nemějte zbytečně nic lákavého po ruce. K zahnání chutě na sladké mějte vždy u sebe nějakou jeho zdravější náhradu.

Zbraň č. 4 - odbourání stresu

Máte největší chuť na sladké právě v období stresu? Pak si zakažte sáhnout po čokoládě a místo toho si běžte zaběhat nebo zaplavat. Na svou chuť tak zapomenete a stres odbouráte mnohem účinněji.

Zbraň č. 5 - chrom

Tento stopový prvek pomáhá udržovat hladinu krevního cukru a tím je účinný proti chuti na sladké.

Zbraň č. 6 - když neodoláte..

Pokud sladké milujete a záměrně si jej odpíráte, dostáváte se zbytečně do stresu. Jestliže tedy skutečně odolat nedokážete, snažte se alespoň jíst sladké v malém množství a v takové kvalitě, aby vám uškodilo co možná nejméně. Při výběru sladkostí si dávejte pozor především na jejich složení. Ze sladkostí se netloustne jen kvůli cukru, ale také kvůli vysokému obsahu tuku. Nekupujte příliš levné čokolády, které jsou obvykle příliš slazené a tuk v nich obsažených není vždy nejkvalitnější. Vybírejte si raději tmavší čokolády, které mají uveden podíl obsažené kakaa a čokolády s ořechy či ovocem, které obsahují zdravou vlákninu. Nejideálnější jsou samozřejmě hořké čokolády. Jezte sladké raději v první polovině dne. Můžete také zkusit dát si po kostičce čokolády špetku koření. Chuť na další kostičku tak údajně zmizí.
//<![CDATA[ sklikBanner({ codeId: 52, formatId: 44, url: new String(window.location.href), cborder: '993399', cbackground: 'ffffcc', ctitle: '000033', ctext: '993399', curl: '000033', simg: 1 }); //]]>
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 maminka maminka | E-mail | 7. dubna 2009 v 9:14 | Reagovat

tak tady je to taky fajn...jen ta rada č.5 je k ničemu...chrom ničemu nezabrání...jen tě po něm bude bolet hlava...nebaštíš doufám tablety s chromem???

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama